Myynti myllerryksessä: Marraskuun teemana rekry- ja verkostoitumismessut Kotkassa ja Kouvolassa 13–16.11.2018

Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu järjestää ensimmäistä kertaa historiassaan rekrymessut ja myynnin päivän osana kansainvälistä yrittäjyysviikkoa marraskuussa 2018. Vastaavanlaisia rekrymessuja järjestetään ympäri Suomen toisten ammattikorkeakoulujen toimesta ja nyt on aika jalkauttaa vastaavanlainen toimintamalli myös osaksi Kouvolan ja Kotkan verkostoitumistapahtumia. Oman lisätwistin rekrytapahtumalle tuo myynnin näkökulma, josta vastaa myynnin päivän pääpuhuja Mika D. Rubanovitsch, innostava myynnin kouluttaja ja Johtajatiimin toimitusjohtaja.

Nykyaikainen myyntityö on psykologiaa, ihmistuntemusta, kuuntelua ja ennen kaikkea se tapahtuu digitaalisessa ympäristössä – asiakkaan ehdoilla.

Monesti myyntityöstä tulee ensimmäisenä mieleen puhelinmyyjien ahdistavat kylmäsoitot tai Prisman käytävillä pysäyttelevät lehtikauppiaat. Myyntityö yhdistetään asioiden tyrkyttämiseen ja tuputtamiseen. Edellä kuvattua myynti on joskus taannoin saattanut ollakin. Nykypäivän myynnin ei kuitenkaan pitäisi yhdistyä näihin mielikuviin, sillä tänä päivänä tyrkkymyyjä ei kauaa kauppoja tee. Nykyaikainen myyntityö on psykologiaa, ihmistuntemusta, kuuntelua ja ennen kaikkea se tapahtuu digitaalisessa ympäristössä – asiakkaan ehdoilla. Ennen tuputettiin tuotteita, nykyään autetaan ihmisiä itse oivaltamaan, mitä he tarvitsevat.

Kilpailu työpaikoista alalla kuin alalla on kovaa ja myyntitaidot ovat olennainen osa niin insinöörin kuin asiakaspalvelijankin työtä. Yksin oman työhuoneen sopukoissa seuraavan läpimurtoinnovaation keksimisestä ei ole juurikaan hyötyä, jos tätä innovaatiota ei osaa myydä ja markkinoida oikeille henkilöille tai alun alkaenkaan ei ole päässyt sitä läpimurtoinnovaatiota omaan työhuoneeseensa visioimaan työpaikan puutteen vuoksi. Siispä myyntitaidot ja verkostoituminen ovat avainasemassa tämän päivän työelämässä ja Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulun järjestämä verkostoitumistapahtuma vastaa tähän tarpeeseen.

 

Nyt on siis korkea aika muokata käsityksiään myynnistä, karistaa vanhoja uskomuksia ja tulla rohkeasti verkostoitumaan!

Olit sitten aloitteleva opiskelija terveydenhuoltoalalta tai jo valmistuva liiketalouden osaaja, hyödyt varmasti rekrymessuille ja myynnintapahtumaan osallistumisesta. Toinen saattaa tulevaisuudessa onnistua myymään asiakkaalleen ajatuksen savuttomasta elämästä ja näin säästää tuhansia euroja terveydenhuoltoalan menoista, kun taas toinen saattaa löytää juuri sopivasti työpaikan valmistumisen kynnyksellä. Lisäksi etenkin ulkomaalaisten opiskelijoiden on tyypillisesti vaikea saada työ/harjoittelupaikkaa Suomesta. Tapahtuma auttaa osaltaan ulkomaalaisia opiskelijoita verkostoitumaan paikallisten yritysten kanssa, luomaan kontakteja ja löytämään harjoittelu- sekä työpaikkoja. Paikalliset yritykset hyötyvät varmasti kansainvälisestä osaamisesta, elämmehän alati muuttuvassa globaalissa ympäristössä. Nyt on siis korkea aika muokata käsityksiään myynnistä, karistaa vanhoja uskomuksia ja tulla rohkeasti verkostoitumaan paikallisten yritysten ja opiskelijoiden kanssa!

 

Rekry- ja verkostoitumismessut ovat nelipäiväinen tapahtuma ja ne järjestetään sekä Kotkan että Kouvolan kampuksilla. Kotkassa tapahtuma pidetään 13-14.11.2018 ja Kouvolassa 15-16.11. Myynnin päivä järjestetään perjantaina Kouvolan kampuksella 16.11. Tapahtuman pääpuhujana  toimii Mika D.  Rubanovitsch, innostava myynnin kouluttaja ja Johtajatiimin toimitusjohtaja.  Jos et ole vielä varmistanut paikkaasi marraskuun mielenkiintoisimmalle myynninluennolle, nyt on korkea aika tehdä se! Lippukauppaan pääset tästä linkistä.

 

Seuraavassa X-muuttuja postauksessa käsitellään verkostoitumistapahtuman tarkempaa aikataulua ja sisältöä, stay tuned!

 

HUOM! Mikäli Myynnin ja markkinoinnin opettaja Kari Haajan mielenkiintoinen postaus myynnin muutoksesta on livahtanut silmiesi ohi, oheisesta linkistä pääset kyseisen postauksen kurkkaamaan:  http://blogit.xamk.fi/x-muuttuja/xamk-kouluttaa-nykyaikaisia-digitaalisen-myynnin-ja-ostoprosessin-ymmartajia/

 

Kirjoittaja:

Elli-Ilona Pallaskallio
Myynnin, markkinoinnin ja palvelumuotoilun toisen vuoden opiskelija
oelpa018@edu.xamk.fi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *