Elävöitä Adobe Connect sessioitasi

Adobe Connectiin on saatavilla paljon hyödyllisiä pienoissovelluksia joilla voit elävöittää virtuaalihuonettasi. Tässä blogikirjoituksessa esittelen muutamia näistä. Sovellukset löytyvät Sharepodista kohdasta Share document – Shared Content.

Sovellukset löytyvät Shared Content-kansiosta.

Osallistujat kartalle
Tuttu tilanne verkkotapaamisissa: kirjaudut virtuaalihuoneeseen reilusti ennen aloitusaikaa ja paikka näyttää tyhjältä. Mahtaako tänne tulla muitakin? Kokousinfo-podilla voit kertoa osallistujille milloin tapahtumasi käynnistyy. Mukavana ”jäänrikkojana” voit käyttää osallistujakarttaa, johon kukin osallistuja voi merkata itsensä karttapinnillä. Pieni ohjeistus ja vaikkapa keskustelunavaus chatissa toivottavat osallistujat tervetulleiksi. Osallistujakartta käsittää koko maapallon ja sitä voi zoomata katutarkkuuteen asti. Voit käyttää sitä vaikkapa reitin ohjeistukseen. Paikkatiedon voi syöttää osallistujakarttaan myös koordinaatteina.

Osallistujakartta ja kokousinfo sovellus käytössä.

Videot tehokäyttöön
Käytätkö luennoillasi paljon youtube-videoita? Ehkä olet koostanut parhaista videoistasi soittolistoja? Nämä saat kätevästi käyttöön Youtube pod-lisäosalla.  Youtube-podin uusin versio löytyy Shared Content osiosta nimellä Youtube pod uusi. Kirjautumalla omilla youtube-tunnuksillasi podiin saat kaikki youtubessa luomasi soittolistat suoraan Adobe Connectiin.

Youtube lisäosalla saat omat soittolistasi helposti käyttöön virtuaalisessioihin.

Tehtävälista ja aikalaskuri avuksi jäsentelyyn

Kokousten ja luentojen jäsentelyyn löytyy avuksi tehtävälista-työkalu. Työkalua voi käyttää yhdessä osallistujien kanssa aktivoivana elementtinä tai osallistujilta piilotettuna ”muistilappuna”. Jos haluat käyttää tehtävälistaa piilotetusti, laita virtuaalihuoneessasi päälle presenter only area. Se on alue virtuaalihuoneessa, jonka sisältö ei näy etäosallistujille. Presenter only area löytyy meeting-valikon alta ja sinne voit avata esimerkiksi muistiinpanotyökalun (notes) tai minkä tahansa muun connectista löytyvän podin.

Aikalaskurilla pidät työskentelyn aikataulussa. Tehtävälista jäsentää työskentelyä.

Aikalaskuri-työkalun avulla pidät verkkosessiosi aikataulussa. Laskuriin voit syöttää lyhyen infotekstin ja haluamasi minuuttimäärän. Erityisen käyttökelpoinen seminaarikäytössä puheenvuorojen mittarina.

Edellä esiteltyjä sovelluksia voi käyttää lukemattomilla eri tavoilla. Voit kokeilla niitä vaikka heti omassa virtuaaliluokassasi. Tutustu myös muihin Shared content-kansion työkaluihin. Apua ja vinkkejä käyttöön saat ekampuksen väeltä.

Spread the love

Vastaa